Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Valerie; und weitere
InstitutionCenter for the Study of Reading, Urbana, IL.
TitelChanging Middle School Students' Models of Literacy through Cognitive Strategy Instruction. Technical Report No. 610.
Quelle(1995), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Grade 6; Instructional Effectiveness; Intermediate Grades; Middle School Students; Middle Schools; Reading Achievement; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Research; Writing Achievement; Writing Improvement; Writing Instruction; Writing Research
AbstractA study investigated the effects of strategy instruction on the reading and writing abilities of sixth-grade middle-school students with delayed literacy. An experimental group of 10 sixth-grade, English-speaking inner-city students in the midwestern United States was matched on race, gender, and reading comprehension test scores with 10 sixth-grade control students. All students were at least two years behind in their literacy skills. Students in the experimental group engaged in strategic reading and writing instruction for 2 hours daily for 14 weeks. Results of structured performance-based student interviews in reading and writing showed that the short-term instructional intervention in strategy instruction not only improved students literacy performance but also extended and enhanced their models of literacy. (Contains 10 references, and one table and two figures of data.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: